Khamis, 30 April 2015

Bekerja Untuk Ummat Muhammad SAW

Apa yg lebih menggembirakan setiap pagi adalah kita dibangunkan oleh Allah swt dan dapat menunaikan kefardhuan yg digazetkan di dalam fail kehambaan. Pagi yg indah ini memberikan kita semangat utk meneruskan kehidupan sebagai hamba Allah yg diredhai-Nya. Alhamdulillah di atas anugerah ini ya Allah. Namun adakah manusia yg di pagi harinya bangun dlm keadaan mamai dan lupa untuk mengucapkan syukur kpd Allah swt??

Sudahkah kita mengucapkan doa syukur sewaktu bangun tadi?... Sudahkah kita menghadap-Nya lebih awal dari makhluk lain?... Adakah kita menunaikan kefardhuan 2 rakaat dgn ikhlas dan khusyuk?... Sudahkah zikir mathurat menjadi amalan kita di pagi hari?...

Bangunlah... Dan lakukanlah sesuatu utk ummat... Itulah tuntutan sebenar sebagai khalifah Allah swt... Kita ada tugas besar... 'Mengeluarkan manusia dari penghambaan sesama manusia kepada penghambaan semata-mata kerana Allah swt dan meninggikan kalimah Allah swt di muka bumi.'.

Cuti hari pekerja adalah hari untuk kita bekerja sebagai hamba Allah swt. Tiada istilah 'rehat' bg mereka yg mukhlisinalahuddin.